Solide ontwikkeling volume en bedrijfsresultaat in eerste helft 2015

28 augustus 2015

Over het eerste halfjaar van 2015 heeft ForFarmers een bedrijfsresultaat (exclusief incidentele posten) gerealiseerd van € 32,6 miljoen. Dit betekent een stijging van 8,7% ten opzichte van 2014. De omzet over het eerste halfjaar van 2015 daalde met 1,2% ten opzichte van het boekjaar 2014. Deze daling is voornamelijk het gevolg van de dalende grondstofprijzen. De brutowinst is met 10,2% gestegen. Deze groei wordt o.a. gerealiseerd door de toepassing van nutritionele kennis, een betere productmix en meer specialiteiten.

Hoofdpunten eerste halfjaar 2015:

• Volume stijgt licht met 3,0% naar 4,5 miljoen ton. Exclusief acquisities bleef het volume gelijk.
  • Ondanks acquisities en positieve valuta-effecten hebben dalende grondstofprijzen geleid tot een omzetdaling van 1,2%.
  • Brutowinst stijgt 10,2% ten opzichte van de eerste helft van 2014; alle clusters hebben hieraan bijgedragen.
  • Bedrijfsresultaat (exclusief incidentele posten) stijgt met 8,7% naar € 32,6 miljoen, ten opzichte van € 30,0 miljoen in de eerste helft van 2014.
  • Voortgang implementatie strategisch programma Horizon 2020 en standaardisatie naar One ForFarmers liggen op schema. Rebranding naar het ForFarmers-merk is afgerond.
  • Verdere expansie in het Verenigd Koninkrijk met de acquisitie van de voer- en ruwvoeractiviteiten van Countrywide in mei 2015.

Het volledige persbericht vindt u in bijgevoegde pdf, een samenvatting hiervan in onderstaande presentatie.
Bekijk hier het volledig persbericht.

Bekijk de presentatie

Van beide documenten is ook een Engelse versie beschikbaar:
Persbericht halfjaarcijfers 2015 (Engels)
Presentatie halfjaarcijfers 2015 (Engels)